Bez reklamy nie ma biznesu

Każda redakcja gazety powie ci jedno. Nie istnieje i nie będzie istnieć dziennikarstwo bez dobrej profesjonalnej reklamy, a najlepiej jeszcze bardzo drogiej. W zasadzie biznes medialny żyje ze sponsorowania, więc to pieniądze mają decydującą władzę nad kształtem wszystkich informacji. Nie dziwi więc zależność mediów od wielkich kwot wypisywanych przez darczyńców. To wielka potęgą tworzyć np. gazetę. Można sobie wyobrazić jak bardzo wtedy zdajesz się na zdanie kreowanie przez artykuły. Dziennikarze niestety w większości są trybikami w maszynie, więc ich zadania kończą się na pisaniu tego co poleci im szef. Bez reklamy nie ma gazetowego, ani innego medialnego biznesu. To machina żyjąca własnym powolnym życiem. Niektórzy profesjonaliści nie dają rady żyć w ten sposób i często przekształcają swój talent w całkowicie niezależny internetowy obszar tworząc zupełnie nową dziennikarską jakość. Dzisiaj zdaje się, że ludzie bardzo nie lubią reklam i po prostu unikają portali, na których ich ekspozycja jest zastraszająco wysoka. Wyskakujące okienka itp. to niezbyt miła dla oka opcja, a wiadomości często nie są warte wchodzenia na strony niektórych portali. Miejmy nadzieję, że to się w końcu zmieni.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Rodzaje reklamy ze względu na media, w których występująRodzaje reklamy ze względu na media, w których występują
      Mamy do czynienie z kilkoma równoważnymi podziałami wewnątrz reklam. Pierwszą z nich i najbardziej popularną, jest podział ze względu na media, w których występuje dana reklama. Najpopularniejszą odmianą w dzisiejszych …
    • Wymagająca agencja reklamowaWymagająca agencja reklamowa
      We współczesnych świecie coraz popularniejsza staje się reklama online, która daje nam nowe szanse i możliwości dotarcia do różnych grup społecznych. Powszechnie uważa się, że reklamy pochłaniają największą część budżetu …
    Strony