Bez reklamy nie ma biznesu

Każda redakcja gazety powie ci jedno. Nie istnieje i nie będzie istnieć dziennikarstwo bez dobrej profesjonalnej reklamy, a najlepiej jeszcze bardzo drogiej. W zasadzie biznes medialny żyje ze sponsorowania, więc to pieniądze mają decydującą władzę nad kształtem wszystkich informacji. Nie dziwi więc zależność mediów od wielkich kwot wypisywanych przez darczyńców. To wielka potęgą tworzyć np. gazetę. Można sobie wyobrazić jak bardzo wtedy zdajesz się na zdanie kreowanie przez artykuły. Dziennikarze niestety w większości są trybikami w maszynie, więc ich zadania kończą się na pisaniu tego co poleci im szef. Bez reklamy nie ma gazetowego, ani innego medialnego biznesu. To machina żyjąca własnym powolnym życiem. Niektórzy profesjonaliści nie dają rady żyć w ten sposób i często przekształcają swój talent w całkowicie niezależny internetowy obszar tworząc zupełnie nową dziennikarską jakość. Dzisiaj zdaje się, że ludzie bardzo nie lubią reklam i po prostu unikają portali, na których ich ekspozycja jest zastraszająco wysoka. Wyskakujące okienka itp. to niezbyt miła dla oka opcja, a wiadomości często nie są warte wchodzenia na strony niektórych portali. Miejmy nadzieję, że to się w końcu zmieni.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Stojaki z plexiStojaki z plexi
      Stojaki z plexi. Wielokrotnie można spotkać stojaki w sklepach. Umieszcza się na nich różnorodne towary. Mogą się tam znaleźć np. czasopisma, ulotki czy broszury.Ważne jest, aby stojaki posiadały odpowiednią jakość. …
    • Infotaiment, czyli wiadomości, które mają bawićInfotaiment, czyli wiadomości, które mają bawić
      W obecnych czasach coraz bardziej popularne stało się zjawisko, któremu badacze współczesnych mediów nadali nazwę infotainment. Jest to zbitka dwóch angielskich wyrazów oznaczających informację i rozrywkę. Zjawisko infotainmentu polega na …
    Strony