Bez reklamy nie ma biznesu

Każda redakcja gazety powie ci jedno. Nie istnieje i nie będzie istnieć dziennikarstwo bez dobrej profesjonalnej reklamy, a najlepiej jeszcze bardzo drogiej. W zasadzie biznes medialny żyje ze sponsorowania, więc to pieniądze mają decydującą władzę nad kształtem wszystkich informacji. Nie dziwi więc zależność mediów od wielkich kwot wypisywanych przez darczyńców. To wielka potęgą tworzyć np. gazetę. Można sobie wyobrazić jak bardzo wtedy zdajesz się na zdanie kreowanie przez artykuły. Dziennikarze niestety w większości są trybikami w maszynie, więc ich zadania kończą się na pisaniu tego co poleci im szef. Bez reklamy nie ma gazetowego, ani innego medialnego biznesu. To machina żyjąca własnym powolnym życiem. Niektórzy profesjonaliści nie dają rady żyć w ten sposób i często przekształcają swój talent w całkowicie niezależny internetowy obszar tworząc zupełnie nową dziennikarską jakość. Dzisiaj zdaje się, że ludzie bardzo nie lubią reklam i po prostu unikają portali, na których ich ekspozycja jest zastraszająco wysoka. Wyskakujące okienka itp. to niezbyt miła dla oka opcja, a wiadomości często nie są warte wchodzenia na strony niektórych portali. Miejmy nadzieję, że to się w końcu zmieni.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Ochrona danych osobowych
      W trosce o swoje dane. Internet jest medium, które obecnie opanowało świat. Nie ma chyba osoby, która nie spędziłaby chociaż odrobiny czasu dziennie, surfując po sieci. Konto na portalu społecznościowym …
    • Dzieci nie potrafią radzić sobie z nowoczesnością
      Coraz częściej mówimy o tym, że wszystkie nośniki medialne mają negatywny wpływ na dzieci i nastolatków. To, co obecnie jest dostępne w telewizji, Internecie, radiu ma bardzo zły wpływ na …
    Strony