Co oznacza reklama czyli promocja?

W literaturze słowo promocja, które pochodzi od łacińskiego słowa promotio, czyli lansować, określa się jako zespół środków, za pomocą których firma komunikuje się z rynkiem, przekazując informacje o swojej działalności, produktach i usługach. By nawiązać ten kontakt, potrzebne jest uruchomienie zespołu działań. Celem tych działań jest po pierwsze rozeznanie, jakie są potrzeby rynku i wpisanie się z ofertą w potrzeby potencjalnych klientów. Ostatnim elementem tego zespołu działań jest nakłonienie potencjalnych odbiorców do zakupu produktu. Nie ulega wątpliwości, że promocja jest to lansowanie wizerunku firmy i produktu oraz zachęcanie do tego, by kupili określone dobra i usługi w odpowiednim miejscu i czasie, a także na określonych przez firmę warunkach. Zadaniem promocji jest również dążenie do zdobycia przewagi nad konkurencją. Można powiedzieć, że promocja jest to marketingowe oddziaływanie na klientów i potencjalnych nabywców. Promocję można określić jako proces, którego zadaniem jest przekazanie informacji.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Telewizja bez granic
      Jest to program stworzony przez Unię Europejską w celu tworzenia telewizji ogólnodostępnej, z której każdy będzie mógł korzystać bez żadnych ograniczeń. Głównym założeniem takiego programu jest stworzenie możliwości dostępu do …
    • Czy media są odpowiednie?
      Bez żadnego problemu możemy dowiedzieć się, czy ktoś ze znanych osób show biznesu akurat jest na wakacjach, czy też na której imprezie branżowej się pojawił. Wiemy to za pomocą mediów. …
    Strony