Co oznacza reklama czyli promocja?

W literaturze słowo promocja, które pochodzi od łacińskiego słowa promotio, czyli lansować, określa się jako zespół środków, za pomocą których firma komunikuje się z rynkiem, przekazując informacje o swojej działalności, produktach i usługach. By nawiązać ten kontakt, potrzebne jest uruchomienie zespołu działań. Celem tych działań jest po pierwsze rozeznanie, jakie są potrzeby rynku i wpisanie się z ofertą w potrzeby potencjalnych klientów. Ostatnim elementem tego zespołu działań jest nakłonienie potencjalnych odbiorców do zakupu produktu. Nie ulega wątpliwości, że promocja jest to lansowanie wizerunku firmy i produktu oraz zachęcanie do tego, by kupili określone dobra i usługi w odpowiednim miejscu i czasie, a także na określonych przez firmę warunkach. Zadaniem promocji jest również dążenie do zdobycia przewagi nad konkurencją. Można powiedzieć, że promocja jest to marketingowe oddziaływanie na klientów i potencjalnych nabywców. Promocję można określić jako proces, którego zadaniem jest przekazanie informacji.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Czym są media?Czym są media?
      Media to wszelkiego rodzaju środki przekazu, wykorzystujące druk, obraz, wizualizacje, audio albo video. Za pomocą mediów możemy w bardzo prosty sposób dotrzeć do wielu klientów, możemy również dowiedzieć się tego, …
    • Media internetoweMedia internetowe
      Media, znajdujące się w Internecie, nie pozostają bez żadnego wpływu na człowieka. Są one jak najbardziej skomplikowane, a tym samym istnieje konieczność, aby faktycznie móc o nie zadbać, jak tylko …
    Strony