Co oznacza reklama czyli promocja?

W literaturze słowo promocja, które pochodzi od łacińskiego słowa promotio, czyli lansować, określa się jako zespół środków, za pomocą których firma komunikuje się z rynkiem, przekazując informacje o swojej działalności, produktach i usługach. By nawiązać ten kontakt, potrzebne jest uruchomienie zespołu działań. Celem tych działań jest po pierwsze rozeznanie, jakie są potrzeby rynku i wpisanie się z ofertą w potrzeby potencjalnych klientów. Ostatnim elementem tego zespołu działań jest nakłonienie potencjalnych odbiorców do zakupu produktu. Nie ulega wątpliwości, że promocja jest to lansowanie wizerunku firmy i produktu oraz zachęcanie do tego, by kupili określone dobra i usługi w odpowiednim miejscu i czasie, a także na określonych przez firmę warunkach. Zadaniem promocji jest również dążenie do zdobycia przewagi nad konkurencją. Można powiedzieć, że promocja jest to marketingowe oddziaływanie na klientów i potencjalnych nabywców. Promocję można określić jako proces, którego zadaniem jest przekazanie informacji.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Moc reklamyMoc reklamy
      Wśród najróżniejszych elementów, jakie wpływają na o, że ludzie zainteresują się pewnym produktem czy też innym człowiekiem,filmem lub jeszcze czymś innym, bardzo istotna jest reklama. Reklama jest to pewnego rodzaju …
    • Które media są najbardziej obiektywneKtóre media są najbardziej obiektywne
      Z prywatnych obserwacji wynika, że najbardziej obiektywne są media nowe, czyli nowo powstające. Po jakimś czasie pojawia się pokusa a tej ja wiadomo oprzeć się trudno. Ten kto finansuje działalność …
    Strony