Co się liczy w przekazywaniu informacji w XXI wieku?

Zastanawiające jest to, że niewiele osób przeglądając codziennie setki informacji nie zdaje sobie sprawy z tego, że daje się nabrać na standardowe psychologiczne schematy przedstawiania wiadomości. Zaraz się z nimi zapoznasz i będziesz mógł stwierdzić czy i ciebie dotyka owy problem. Przede wszystkim media dzisiaj bazują na standardowych ludzkich emocjach. Niektóre rzeczy prezentują wręcz z nachalnością godną mistrza sprzedaży bezpośredniej, a niektóre jedynie symbolizacją wzbudzając tym samym niepohamowane zainteresowanie do przejrzenia danego newsa. Wyrafinowani specjaliści, którzy pracują w profesjonalnych mediach zajmują się też określaniem nowoczesnych trendów, a także tych, które mają się dopiero zapoczątkować. Stacje telewizyjne i gazety kierują swoją ofertę głównie do osób o średnim wykształceniu, którym zależy bardziej na szokujących informacjach. Niesłabnącą popularnością szczególnie w Polsce cieszą się np. wszelkiego rodzaju brukowce, które mimo tego, że mocno naciągają rzeczywistość są chętnie czytanie przez ludzi, którzy chcą się po prostu pośmiać. Informacja staje się po prostu standardowym towarem, bez większego znaczenia.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Wiadomości telewizyjneWiadomości telewizyjne
      Telewizja masowego przekazu, w dość dużej mierze postarała się o opracowanie wszelakich wiadomości, powiązanych z naszą codziennością, jak i sprawami, dla wielu będącymi dość trudnymi. Telewizja, jak wiadomo jest systemem, …
    • Radiowa forma reklamyRadiowa forma reklamy
      Reklama radiowa jest to forma reklamy wykorzystująca radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Reklama tego typu miewa zróżnicowany zasięg, ponieważ może być nadawana zarówno przez stacje lokalne, regionalne czy …
    Strony