Czym jest reklama

Reklama jest to informacja, niosąca pewien przekaz, która jest dodatkowo połączona z komunikatem perswazyjnym. Reklama ma zazwyczaj na celu skłonienie do zakupu lub skorzystania z określonych towarów lub usług. Reklama może przybierać różną postać. Bywa zarówno merytoryczna, dokładnie i rzetelnie opisująca dany produkt, jak i niemerytoryczna, nieposiadająca rzetelnej informacji na temat danego produktu. Nadrzędnym celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę. W rezultacie często można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi kontrowersje. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół danej reklamy a tym samym siła jej oddziaływania na widza. Mimo iż przeważająca większość reklam charakteryzuje się celami komercyjnym, występują także reklamy społeczne oraz reklamy polityczne. Reklamy niosą ze sobą również pewne zagrożenia. Mogą np. wprowadzać konsumenta w błąd, wzbudzać nadmierne potrzeby konsumpcyjne, mogą też manipulować odbiorcą a także propagować negatywne wzorce społeczne.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Czy ktoś jeszcze czyta prasę codziennąCzy ktoś jeszcze czyta prasę codzienną
      W dalszym ciągu na rynku jest wiele tytułów prasy codziennej. Czy ktoś jeszcze ja czyta? Na pewno znajduje ona nadal swoich odbiorców, choć na pewno wiele straciła z uwagi na …
    • Ubranka dla noworodkaUbranka dla noworodka
      Ubranka dla najmłodszych. Kiedy na świat ma przyjść dziecko, rodzice wpadają w istny zakupowy szał. Zwłaszcza ci niedoświadczeni kupują wszystko, co popadnie, wierząc, że znacznie ułatwi im to opiekę nad …
    Strony