Czym jest reklama

Reklama jest to informacja, niosąca pewien przekaz, która jest dodatkowo połączona z komunikatem perswazyjnym. Reklama ma zazwyczaj na celu skłonienie do zakupu lub skorzystania z określonych towarów lub usług. Reklama może przybierać różną postać. Bywa zarówno merytoryczna, dokładnie i rzetelnie opisująca dany produkt, jak i niemerytoryczna, nieposiadająca rzetelnej informacji na temat danego produktu. Nadrzędnym celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę. W rezultacie często można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi kontrowersje. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół danej reklamy a tym samym siła jej oddziaływania na widza. Mimo iż przeważająca większość reklam charakteryzuje się celami komercyjnym, występują także reklamy społeczne oraz reklamy polityczne. Reklamy niosą ze sobą również pewne zagrożenia. Mogą np. wprowadzać konsumenta w błąd, wzbudzać nadmierne potrzeby konsumpcyjne, mogą też manipulować odbiorcą a także propagować negatywne wzorce społeczne.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Telewizja dostarcza rozrywkiTelewizja dostarcza rozrywki
      Trudno doszukać się ogólnej i podstawowej roli mediów. Można po prostu powiedzieć, że służą one ludziom w taki czy inny sposób. To jak każdy z nas wykorzysta dane mu możliwości …
    • Przejęcia na rynku telekomunikacyjnymPrzejęcia na rynku telekomunikacyjnym
      Ostatnio spotkać się możemy z ciekawymi przejęciami. Telewizja UPC przejmuje Aster. Właściwie to niektórzy widzą to tylko w kategoriach ISP UPC przejmuje Aster. Netia bardzo chciałaby sobie kupić Dialog, spółkę …
    Strony