Czym jest reklama

Reklama jest to informacja, niosąca pewien przekaz, która jest dodatkowo połączona z komunikatem perswazyjnym. Reklama ma zazwyczaj na celu skłonienie do zakupu lub skorzystania z określonych towarów lub usług. Reklama może przybierać różną postać. Bywa zarówno merytoryczna, dokładnie i rzetelnie opisująca dany produkt, jak i niemerytoryczna, nieposiadająca rzetelnej informacji na temat danego produktu. Nadrzędnym celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę. W rezultacie często można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi kontrowersje. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół danej reklamy a tym samym siła jej oddziaływania na widza. Mimo iż przeważająca większość reklam charakteryzuje się celami komercyjnym, występują także reklamy społeczne oraz reklamy polityczne. Reklamy niosą ze sobą również pewne zagrożenia. Mogą np. wprowadzać konsumenta w błąd, wzbudzać nadmierne potrzeby konsumpcyjne, mogą też manipulować odbiorcą a także propagować negatywne wzorce społeczne.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Reklama przedsiębiorstwa
      Reklama przedsiębiorstwa będzie dość konkretnie prezentowana poprzez najbardziej określone możliwości, między innymi takie jak promowanie marki. Im więcej razy reklama ukaże się w telewizji czy to będzie słyszana w radiu, …
    • Dlaczego media skupiają się wokół tragedii?
      Zauważyłeś pewnie tendencję skupiania się świata mediów na licznych tragediach, które mają miejsce na całym świecie. Istotnym pytaniem jest, dlaczego akurat cały czas poruszane są tylko tego typu dramatyczne kwestie. …
    Strony