Historia i rozwój reklamy

Zaczątki formy reklamy pochodzą już z czasów starożytnych. Swoista reklama miała postać napisów na ścianach budynków np. w postaci szyldów na karczmach czy zajazdach. W starożytnej Grecji pojawiła się reklama w formie pisemnej. Polegała ona na spisywaniu informacji dotyczących głównie wydarzeń kulturalnych i sportowych. W średniowieczu rozwijała się natomiast reklama ustna. Handlowcy, bowiem wykrzykiwali ceny swoich artykułów wraz z zaletami sprzedawanych przez siebie dóbr. Wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w roku 1450 zrewolucjonizowało także reklamę. Dzięki temu wynalazkowi zaczęły pojawiać się pierwsze gazety, których część stanowiły pierwsze reklamy prasowe. Od tamtej pory światowy rynek reklamowy w prasie rozwijał się coraz dynamiczniej. Pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w roku 1941 w Stanach Zjednoczonych. W Polsce rynek komercyjnej reklamy telewizyjnej zaczął się rozwijać dopiero po zmianach ustrojowych, czyli na przełomie 1989/1990 roku. W czasach współczesnych reklama jest już powszechna i otacza nas ze wszystkich możliwych stron.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Czym jest marketing internetowy?Czym jest marketing internetowy?
      Marketing internetowy staje się coraz bardziej popularny, a to przede wszystkim za sprawą dynamicznie rozwijającej się globalnej sieci, bowiem to właśnie dzięki niej rozwinęła się reklama internetowa, z której obecnie …
    • Wpływ rządów totalitarnych na mediaWpływ rządów totalitarnych na media
      Gdyby nie media, nie mielibyśmy informacji o kraju, w którym totalitarny rząd, w XXI wieku steruje kompleksowo bytem swojego społeczeństwa – Korea Północna, nazywana największym, współczesnym łagrem świata i najbardziej …
    Strony