Historia i rozwój reklamy

Zaczątki formy reklamy pochodzą już z czasów starożytnych. Swoista reklama miała postać napisów na ścianach budynków np. w postaci szyldów na karczmach czy zajazdach. W starożytnej Grecji pojawiła się reklama w formie pisemnej. Polegała ona na spisywaniu informacji dotyczących głównie wydarzeń kulturalnych i sportowych. W średniowieczu rozwijała się natomiast reklama ustna. Handlowcy, bowiem wykrzykiwali ceny swoich artykułów wraz z zaletami sprzedawanych przez siebie dóbr. Wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w roku 1450 zrewolucjonizowało także reklamę. Dzięki temu wynalazkowi zaczęły pojawiać się pierwsze gazety, których część stanowiły pierwsze reklamy prasowe. Od tamtej pory światowy rynek reklamowy w prasie rozwijał się coraz dynamiczniej. Pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w roku 1941 w Stanach Zjednoczonych. W Polsce rynek komercyjnej reklamy telewizyjnej zaczął się rozwijać dopiero po zmianach ustrojowych, czyli na przełomie 1989/1990 roku. W czasach współczesnych reklama jest już powszechna i otacza nas ze wszystkich możliwych stron.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Media nad przepaściąMedia nad przepaścią
      Współczesne media tj. gazety czy telewizja tracą stopniowo popularność. Największe stacje nie mają zbyt wielu pomysłów, aby zachęcić coraz dojrzalszych widzów do oglądania głupich programów telewizyjnych. Niestety prawda jest taka, …
    • Rodzaje reklamyRodzaje reklamy
      Reklama ma kilka rodzajów i trudno jest wymienić je wszystkie. Warto więc wspomnieć o tych najważniejszych. Najpopularniejszym rodzajem reklamy są różne spoty reklamowe w telewizji i w radio. Są one …
    Strony