Historia i rozwój reklamy

Zaczątki formy reklamy pochodzą już z czasów starożytnych. Swoista reklama miała postać napisów na ścianach budynków np. w postaci szyldów na karczmach czy zajazdach. W starożytnej Grecji pojawiła się reklama w formie pisemnej. Polegała ona na spisywaniu informacji dotyczących głównie wydarzeń kulturalnych i sportowych. W średniowieczu rozwijała się natomiast reklama ustna. Handlowcy, bowiem wykrzykiwali ceny swoich artykułów wraz z zaletami sprzedawanych przez siebie dóbr. Wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w roku 1450 zrewolucjonizowało także reklamę. Dzięki temu wynalazkowi zaczęły pojawiać się pierwsze gazety, których część stanowiły pierwsze reklamy prasowe. Od tamtej pory światowy rynek reklamowy w prasie rozwijał się coraz dynamiczniej. Pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w roku 1941 w Stanach Zjednoczonych. W Polsce rynek komercyjnej reklamy telewizyjnej zaczął się rozwijać dopiero po zmianach ustrojowych, czyli na przełomie 1989/1990 roku. W czasach współczesnych reklama jest już powszechna i otacza nas ze wszystkich możliwych stron.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Marketing internetowy i reklama w sieci
      O marketingu internetowym możemy usłyszeć obecnie coraz więcej, przede wszystkim dlatego, że staje się on coraz bardziej popularny oraz powszechny. Jak się okazuje, jeszcze do niedawna mogliśmy zetknąć się tylko …
    • Chwytliwe hasło lub slogan
      Kluczem do reklamowego sukcesu jest wymyślenie odpowiedniego hasła reklamowego, które będzie kojarzone z produktem. Taki slogan musi być krótki, ponieważ wtedy istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostanie zapamiętany przez odbiorców. Równie …
    Strony