Historia i rozwój reklamy

Zaczątki formy reklamy pochodzą już z czasów starożytnych. Swoista reklama miała postać napisów na ścianach budynków np. w postaci szyldów na karczmach czy zajazdach. W starożytnej Grecji pojawiła się reklama w formie pisemnej. Polegała ona na spisywaniu informacji dotyczących głównie wydarzeń kulturalnych i sportowych. W średniowieczu rozwijała się natomiast reklama ustna. Handlowcy, bowiem wykrzykiwali ceny swoich artykułów wraz z zaletami sprzedawanych przez siebie dóbr. Wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w roku 1450 zrewolucjonizowało także reklamę. Dzięki temu wynalazkowi zaczęły pojawiać się pierwsze gazety, których część stanowiły pierwsze reklamy prasowe. Od tamtej pory światowy rynek reklamowy w prasie rozwijał się coraz dynamiczniej. Pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w roku 1941 w Stanach Zjednoczonych. W Polsce rynek komercyjnej reklamy telewizyjnej zaczął się rozwijać dopiero po zmianach ustrojowych, czyli na przełomie 1989/1990 roku. W czasach współczesnych reklama jest już powszechna i otacza nas ze wszystkich możliwych stron.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Historia środków masowego przekazu
      Na samym początku mieliśmy przekazy w formie prasy. To ona przyczyniła się do rozwoju przekazu również w innych formach. Już w czwartym wieku ludzie przekazywali sobie newsy, na temat tego …
    • Telewizja bez granic
      Jest to program stworzony przez Unię Europejską w celu tworzenia telewizji ogólnodostępnej, z której każdy będzie mógł korzystać bez żadnych ograniczeń. Głównym założeniem takiego programu jest stworzenie możliwości dostępu do …
    Strony