Historia i rozwój reklamy

Zaczątki formy reklamy pochodzą już z czasów starożytnych. Swoista reklama miała postać napisów na ścianach budynków np. w postaci szyldów na karczmach czy zajazdach. W starożytnej Grecji pojawiła się reklama w formie pisemnej. Polegała ona na spisywaniu informacji dotyczących głównie wydarzeń kulturalnych i sportowych. W średniowieczu rozwijała się natomiast reklama ustna. Handlowcy, bowiem wykrzykiwali ceny swoich artykułów wraz z zaletami sprzedawanych przez siebie dóbr. Wynalezienie druku przez Jana Gutenberga w roku 1450 zrewolucjonizowało także reklamę. Dzięki temu wynalazkowi zaczęły pojawiać się pierwsze gazety, których część stanowiły pierwsze reklamy prasowe. Od tamtej pory światowy rynek reklamowy w prasie rozwijał się coraz dynamiczniej. Pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w roku 1941 w Stanach Zjednoczonych. W Polsce rynek komercyjnej reklamy telewizyjnej zaczął się rozwijać dopiero po zmianach ustrojowych, czyli na przełomie 1989/1990 roku. W czasach współczesnych reklama jest już powszechna i otacza nas ze wszystkich możliwych stron.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Reklama przedsiębiorstwaReklama przedsiębiorstwa
      Reklama przedsiębiorstwa będzie dość konkretnie prezentowana poprzez najbardziej określone możliwości, między innymi takie jak promowanie marki. Im więcej razy reklama ukaże się w telewizji czy to będzie słyszana w radiu, …
    • Element zaskoczenia kluczem do sukcesuElement zaskoczenia kluczem do sukcesu
      Producenci reklam oraz firmy planujące kampanie reklamowe, głowią się ja przyciągnąć jak najwyższą liczbę potencjalnych klientów. Przede wszystkim rywalizują ze sobą o uwagę odbiorców. Możemy zaryzykować stwierdzenie, że reklama stała …
    Strony