Infotaiment, czyli wiadomości, które mają bawić

W obecnych czasach coraz bardziej popularne stało się zjawisko, któremu badacze współczesnych mediów nadali nazwę infotainment. Jest to zbitka dwóch angielskich wyrazów oznaczających informację i rozrywkę. Zjawisko infotainmentu polega na tym, że obecne programy rozrywkowe mają za zadanie nie tylko informować o najważniejszych wydarzeniach z kraju i ze świata, ale także dostarczać rozrywki. W ten sposób ich twórcy chcą zachęcić widzów do oglądania właśnie swojego programu. Połączenie informacji, które często bywają bardzo trudne, bo dotyczą działań wojennych czy kataklizmów i groźnych wypadków z rozrywką wcale nie jest jednak proste. Dlatego każde wydanie wiadomości czy innego tego typu serwisu informacyjnego musi być dokładnie przygotowane. Dużą rolę zyskał tutaj prezenter, którego zadaniem jest nie tylko zapowiadanie kolejnych pojawiających się na ekranie newsów, ale też komentowanie ich w zabawny sposób. Również same materiały są tworzone tak, by czasem wzbudzić uśmiech na twarzach odbiorców.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Niesłabnąca rola telewizji publicznej
      Telewizja publiczna należy do najpopularniejszych obecnie mediów. Główne wydania wiadomości gromadzą przed telewizorami większą część społeczeństwa. Tematyka poruszana na antenie dotyczy spraw międzynarodowych, politycznych i ogólnopaństwowych. Telewizja publiczna dzięki rozbudowanej …
    • Wymagająca agencja reklamowa
      We współczesnych świecie coraz popularniejsza staje się reklama online, która daje nam nowe szanse i możliwości dotarcia do różnych grup społecznych. Powszechnie uważa się, że reklamy pochłaniają największą część budżetu …
    Strony