Jaka jest współczesna reklama?

Pod pojęciem reklamy rozumie się teraz bardzo wiele różnorodnych przekazów, które łączy podstawowa cecha – że są płatne i że są skierowane do dużej grupy osób. Reklama w obecnych czasach musi przede wszystkim przebić się przez inne tego typu komunikaty. Każde z mediów dostarcza wielu możliwości i właściwe ich wykorzystanie zależy od pomysłowości twórców. Reklama musi przyciągać uwagę i zatrzymać ją. Jednocześnie nie może być zbyt nachalna, żeby nie zacząć irytować. Na ogół ludzie traktują reklamy jako zło konieczne i oficjalnie nigdy nie przyznają się do tego, że podejmują decyzje pod ich wpływem. Reklama musi być więc teraz bardzo sprytna, żeby pozornie pozostawiać wybór klientowi (prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie a nie kup nasze piwo). Nie może jednak odbiegać zbyt daleko od rzeczywistości, bo fałsz będzie wychwycony. Media, przy pomocy których docierają do nas komunikaty reklamowe, oferują całe bogactwo możliwości – od masowego, totalnego uderzenia poprzez spot telewizyjny po zindywidualizowany mailing . Reklama współczesna jest więc coraz ciekawsza.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Żarty prezenterówŻarty prezenterów
      Żarty prezenterów na pewno nie zawsze są odpowiednio dobrane, chociaż tutaj ma się na uwadze właśnie ta kwestie odpowiedniego przytoczenia słów, przykładów itp. Kiedy informacje są jak najbardziej dostosowane do …
    • Biznes, polityka i służbyBiznes, polityka i służby
      We wspominanej już sprawie problemu niezależności mediów ogromnie istotną rolę odgrywa Internet. Niestety, wydaje się, że fakt posiadania pieniędzy od razu prowokuje do chęci oddziaływania na politykę, co poprawia możliwości …
    Strony