Jaka jest współczesna reklama?

Pod pojęciem reklamy rozumie się teraz bardzo wiele różnorodnych przekazów, które łączy podstawowa cecha – że są płatne i że są skierowane do dużej grupy osób. Reklama w obecnych czasach musi przede wszystkim przebić się przez inne tego typu komunikaty. Każde z mediów dostarcza wielu możliwości i właściwe ich wykorzystanie zależy od pomysłowości twórców. Reklama musi przyciągać uwagę i zatrzymać ją. Jednocześnie nie może być zbyt nachalna, żeby nie zacząć irytować. Na ogół ludzie traktują reklamy jako zło konieczne i oficjalnie nigdy nie przyznają się do tego, że podejmują decyzje pod ich wpływem. Reklama musi być więc teraz bardzo sprytna, żeby pozornie pozostawiać wybór klientowi (prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie a nie kup nasze piwo). Nie może jednak odbiegać zbyt daleko od rzeczywistości, bo fałsz będzie wychwycony. Media, przy pomocy których docierają do nas komunikaty reklamowe, oferują całe bogactwo możliwości – od masowego, totalnego uderzenia poprzez spot telewizyjny po zindywidualizowany mailing . Reklama współczesna jest więc coraz ciekawsza.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Czym jest marketing internetowy?
      Marketing internetowy staje się coraz bardziej popularny, a to przede wszystkim za sprawą dynamicznie rozwijającej się globalnej sieci, bowiem to właśnie dzięki niej rozwinęła się reklama internetowa, z której obecnie …
    • Wpływ rządów totalitarnych na media
      Gdyby nie media, nie mielibyśmy informacji o kraju, w którym totalitarny rząd, w XXI wieku steruje kompleksowo bytem swojego społeczeństwa – Korea Północna, nazywana największym, współczesnym łagrem świata i najbardziej …
    Strony