Jaka jest współczesna reklama?

Pod pojęciem reklamy rozumie się teraz bardzo wiele różnorodnych przekazów, które łączy podstawowa cecha – że są płatne i że są skierowane do dużej grupy osób. Reklama w obecnych czasach musi przede wszystkim przebić się przez inne tego typu komunikaty. Każde z mediów dostarcza wielu możliwości i właściwe ich wykorzystanie zależy od pomysłowości twórców. Reklama musi przyciągać uwagę i zatrzymać ją. Jednocześnie nie może być zbyt nachalna, żeby nie zacząć irytować. Na ogół ludzie traktują reklamy jako zło konieczne i oficjalnie nigdy nie przyznają się do tego, że podejmują decyzje pod ich wpływem. Reklama musi być więc teraz bardzo sprytna, żeby pozornie pozostawiać wybór klientowi (prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie a nie kup nasze piwo). Nie może jednak odbiegać zbyt daleko od rzeczywistości, bo fałsz będzie wychwycony. Media, przy pomocy których docierają do nas komunikaty reklamowe, oferują całe bogactwo możliwości – od masowego, totalnego uderzenia poprzez spot telewizyjny po zindywidualizowany mailing . Reklama współczesna jest więc coraz ciekawsza.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Wykorzystanie mediów przez społeczeństwoWykorzystanie mediów przez społeczeństwo
      Telewizja, radio, prasa oraz Internet – każdy z nas sięga po przynajmniej jedno z tych mediów. Każdy w innym celu. Jedni korzystają z ich dobrodziejstw ze względu na przedstawiane świeże …
    • Reklama mocny krok ku szczytowiReklama mocny krok ku szczytowi
      Media na pewno potrafią bawić się wyobraźnią ludzką. Uświadamiają człowieka, podając różne wiadomości na świecie. Jednak telewizja, czy też inny przekaźnik nowoczesności na przykład poprzez reklamy kuszą społeczeństwo. Wiadomo, rynek …
    Strony