Które media są najbardziej obiektywne

Z prywatnych obserwacji wynika, że najbardziej obiektywne są media nowe, czyli nowo powstające. Po jakimś czasie pojawia się pokusa a tej ja wiadomo oprzeć się trudno. Ten kto finansuje działalność medialna ma prawo decydować jaki kształt przybierze. Reklamodawcy będący głównym źródłem dochodu są ważnym elementem kształtującym formę przekazu. Jeszcze do niedawna w prasie pod artykułami napisanymi na zlecenie pojawiały się informacje typu: „artykuł sponsorowany”, ponieważ dziś większość artykułów ma taki charakter, nie ma sensu umieszczać tej informacji. Jeśli chcemy dowiedzieć się jak naprawdę wygląda dana historia musimy skorzystać z więcej niż jednego źródła, które ja opisuje. Artykuły sponsorowane nie oznaczone w taki sposób są największą bolączką współczesnej pracy i to właśnie dzięki nim straciła ona wiarygodność w oczach odbiorców. Dziś wiele tytułów prasy codziennej jest kupowanych jedynie dla dodatków branżowych lub innych dodatków jakie zawierają (np. płyty CD). Prasa kolorowa ma na swoim koncie te same przewinienia i jest równie stronnicza, choć zajmuje się głównie wydarzeniami towarzyskimi.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Czy reklamy zawierają treść?Czy reklamy zawierają treść?
      Kolejny kryterium, które możemy zastosować, analizując rodzaje współczesnej reklamy, to sposób przekazu. Bardzo popularna aktualnie forma, to zaangażowanie gwiazdy, która automatycznie staje się twarzą danej marki. Ludzie ufają sławnym, śledzą …
    • Historia środków masowego przekazuHistoria środków masowego przekazu
      Na samym początku mieliśmy przekazy w formie prasy. To ona przyczyniła się do rozwoju przekazu również w innych formach. Już w czwartym wieku ludzie przekazywali sobie newsy, na temat tego …
    Strony