Polskie prawo a product placement

W Polskich filmach i serialach, product placement, czyli lokalnie produktu i reklama podświadoma zaczął wybiegać poza kontrolę. Panie w serialach rozmawiając o kawie wymawiały nazwę producenta, mówiąc o kredytach panowie polecali sobie kredyt w konkretnym banku. Prawidłowo poprowadzony product placement powinien być zrobiony delikatnie, najlepiej tak aby widz nawet nie zdawał sobie z tego sprawy. Jeden szczegółowe zbliżenia na konkretne produkty i ostentacyjne rozmowy bohaterów na ich temat zaczęły irytować widownię. Nie było to w ogóle regulowane polskim prawem, aż do 2011 roku, gdy nastąpiła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która w końcu wprowadziła pojęcie lokowanie produktu i lokowanie tematu. Lokowanie tematu zostało przez prawo zabronione. Lokowanie produktu zaś, dozwolone zostało w filmach, serialach, audycjach sportowych i programach rozrywkowych, za wyjątkiem programów przeznaczonych dla dzieci. Audycje które zawierają lokowanie produktu, muszą być odpowiednio znakowe i informować widza, że dany program będzie takowe zawierać.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Popularna reklama telewizyjnaPopularna reklama telewizyjna
      Gdy myślimy o reklamie, zwykle do głowy przychodzi nam reklama pokazywana w telewizji. Głównie dlatego, że jest ona nieodłączną częścią temu medium. Występuje ona praktycznie na każdej stacji i prócz …
    • Internet jako nośnik reklamyInternet jako nośnik reklamy
      Promocja przez Internet jest inna niż kampania reklamowa w pozostałych mediach takich jak prasa, radio czy telewizja, które można nazwać tradycyjnymi mediami reklamowymi. Różnica pomiędzy kampanią reklamową prowadzoną w tych …
    Strony