Polskie prawo a product placement

W Polskich filmach i serialach, product placement, czyli lokalnie produktu i reklama podświadoma zaczął wybiegać poza kontrolę. Panie w serialach rozmawiając o kawie wymawiały nazwę producenta, mówiąc o kredytach panowie polecali sobie kredyt w konkretnym banku. Prawidłowo poprowadzony product placement powinien być zrobiony delikatnie, najlepiej tak aby widz nawet nie zdawał sobie z tego sprawy. Jeden szczegółowe zbliżenia na konkretne produkty i ostentacyjne rozmowy bohaterów na ich temat zaczęły irytować widownię. Nie było to w ogóle regulowane polskim prawem, aż do 2011 roku, gdy nastąpiła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która w końcu wprowadziła pojęcie lokowanie produktu i lokowanie tematu. Lokowanie tematu zostało przez prawo zabronione. Lokowanie produktu zaś, dozwolone zostało w filmach, serialach, audycjach sportowych i programach rozrywkowych, za wyjątkiem programów przeznaczonych dla dzieci. Audycje które zawierają lokowanie produktu, muszą być odpowiednio znakowe i informować widza, że dany program będzie takowe zawierać.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Działalność gospodarcza bez reklamyDziałalność gospodarcza bez reklamy
      W obecnych czasach praktycznie każda gałąź gospodarki, by przetrwać i się rozwijać, potrzebuje reklamy. Nawet do niedawna duże firmy, uważane za monopolistów w swoich dziedzinach, aby nie utracić klientów, przy …
    • Dlaczego w telewizji nic nie maDlaczego w telewizji nic nie ma
      Umiejętność odnalezienia się w programie telewizyjnym nie jest dziś prosta. Jest to jazda na wybojach. Przypomina przekradanie się przez pole minowe. Nawet jeśli posiadamy wydrukowany program, nasz film, który chcemy …
    Strony