Polskie prawo a product placement

W Polskich filmach i serialach, product placement, czyli lokalnie produktu i reklama podświadoma zaczął wybiegać poza kontrolę. Panie w serialach rozmawiając o kawie wymawiały nazwę producenta, mówiąc o kredytach panowie polecali sobie kredyt w konkretnym banku. Prawidłowo poprowadzony product placement powinien być zrobiony delikatnie, najlepiej tak aby widz nawet nie zdawał sobie z tego sprawy. Jeden szczegółowe zbliżenia na konkretne produkty i ostentacyjne rozmowy bohaterów na ich temat zaczęły irytować widownię. Nie było to w ogóle regulowane polskim prawem, aż do 2011 roku, gdy nastąpiła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, która w końcu wprowadziła pojęcie lokowanie produktu i lokowanie tematu. Lokowanie tematu zostało przez prawo zabronione. Lokowanie produktu zaś, dozwolone zostało w filmach, serialach, audycjach sportowych i programach rozrywkowych, za wyjątkiem programów przeznaczonych dla dzieci. Audycje które zawierają lokowanie produktu, muszą być odpowiednio znakowe i informować widza, że dany program będzie takowe zawierać.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Oferty pracy dla hostessOferty pracy dla hostess
      Oferty pracy dla hostess dobrym źródłem zarobku. Podczas studiów, czy tuż po ich ukończeniu zaczynamy szukać pierwszej pracy, często dorywczej, aby zarobić kilka złotych na własne wydatki. Szukając można natrafić …
    • Zaskakująca decyzja PremieraZaskakująca decyzja Premiera
      Wielkim zaskoczeniem podczas ogłoszenia przez Premiera Donalda Tuska nowego składu rządu, był fakt, że Krzysztof Kwiatkowski przestał być Ministrem. Był to polityk powszechnie lubiany i zaufany, dlatego obecnie uważa go …
    Strony