Radiowa forma reklamy

Reklama radiowa jest to forma reklamy wykorzystująca radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Reklama tego typu miewa zróżnicowany zasięg, ponieważ może być nadawana zarówno przez stacje lokalne, regionalne czy ogólnokrajowe lub międzynarodowe. Reklama w radiu jest skuteczna albowiem ten typ mediów jest wciąż popularny wśród wielu osób. Dużą zaletą radia jest to, że można go słuchać praktycznie wszędzie a koszt reklamy radiowej jest stosunkowo niewielki. Reklama radiowa charakteryzuje się ponadto prostotą, łatwością oraz szybkością przygotowania. Wadą reklamy radiowej jest natomiast to, że jest krótko nadawana i jej odbiór jest dosyć powierzchowny gdyż opiera się na pewnych ogólnych hasłach, przez co nie jest zbyt szczegółowa. Reklama radiowa zaczęła się rozwijać w latach 20-tych XX wieku w USA. W Polsce pierwsza emisja reklamy radiowej miała miejsce 3 maja 1927 roku. Mimo dominacji telewizji pod względem popularności wciąż 3 Polaków słucha codziennie rozgłośni radiowych. W związku z tym reklama radiowa ma sens gdyż nadal rozgłośnie radiowe posiadają wielu słuchaczy.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Telewizja bez granicTelewizja bez granic
      Jest to program stworzony przez Unię Europejską w celu tworzenia telewizji ogólnodostępnej, z której każdy będzie mógł korzystać bez żadnych ograniczeń. Głównym założeniem takiego programu jest stworzenie możliwości dostępu do …
    • Świat bez reklamyŚwiat bez reklamy
      Czym byłby świat bez reklamy? Na pewno konkretną niewiadomą. Nie wiadomo było by czy dany produkt jest rekomendowany przez istotne instytucje, nie wiadomo by było czy jest ona bardzo potrzebny …
    Strony