Radiowa forma reklamy

Reklama radiowa jest to forma reklamy wykorzystująca radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Reklama tego typu miewa zróżnicowany zasięg, ponieważ może być nadawana zarówno przez stacje lokalne, regionalne czy ogólnokrajowe lub międzynarodowe. Reklama w radiu jest skuteczna albowiem ten typ mediów jest wciąż popularny wśród wielu osób. Dużą zaletą radia jest to, że można go słuchać praktycznie wszędzie a koszt reklamy radiowej jest stosunkowo niewielki. Reklama radiowa charakteryzuje się ponadto prostotą, łatwością oraz szybkością przygotowania. Wadą reklamy radiowej jest natomiast to, że jest krótko nadawana i jej odbiór jest dosyć powierzchowny gdyż opiera się na pewnych ogólnych hasłach, przez co nie jest zbyt szczegółowa. Reklama radiowa zaczęła się rozwijać w latach 20-tych XX wieku w USA. W Polsce pierwsza emisja reklamy radiowej miała miejsce 3 maja 1927 roku. Mimo dominacji telewizji pod względem popularności wciąż 3 Polaków słucha codziennie rozgłośni radiowych. W związku z tym reklama radiowa ma sens gdyż nadal rozgłośnie radiowe posiadają wielu słuchaczy.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Transmisja treści w reklamie radiowejTransmisja treści w reklamie radiowej
      Audycje radiowe oddzielone są od siebie blokiem reklamowym. Większość z nich poprzedzona jest jeszcze charakterystycznym dla danej rozgłośni sygnałem dźwiękowym. Ma on wyraźnie zwrócić uwagę słuchaczy na zmianę przekazywanych wiadomości. …
    • Popularna reklama telewizyjnaPopularna reklama telewizyjna
      Gdy myślimy o reklamie, zwykle do głowy przychodzi nam reklama pokazywana w telewizji. Głównie dlatego, że jest ona nieodłączną częścią temu medium. Występuje ona praktycznie na każdej stacji i prócz …
    Strony