Radiowe nowinki, czyli o sile głosu

Początek XX wieku przyniósł ogromny postęp techniczny. Okazało się, że do ludzi można dotrzeć nie tylko poprzez słowo pisane, ale także na żywo, poprzez głos lektora. Oczywiście, już wcześniej nagrywano płyty, jednak chodziło o coś ważniejszego – natychmiastowy przepływ informacji w wielu miejscach na raz. Odbiornik radiowy umożliwił rozprzestrzenianie się informacji na szeroką skalę. Pierwsze, regularne programy radiowe w Polsce, zaistniały dopiero w roku 1920. Jednak odbiorniki radiowe posiadali tylko szczęśliwcy, ludzie zamożni i dobrze wykształceni. Nawet, jeśli w całym miasteczku był tylko jeden odbiornik, to i tak przyspieszało to obieg informacji – ludzie spotykali się na słuchanie audycji lub po prostu, ustnie przekazywali dalej zasłyszaną nowinę. W ten sposób nastąpiło połączenie nowoczesnej techniki z bardzo tradycyjnym sposobem przekazu – z ust do ust. Na świecie radio zaistniało już pod koniec XIX wieku, natomiast dopiero na początku XX wieku, dostrzeżono w nim potencjał reklamowy. Pierwsza polska reklama radiowa zachęcała panów do nabycia eleganckiego kapelusza z najnowszej kolekcji rodzimego producenta. Dziś, nie możemy sobie wyobrazić rozgłośni radiowej, która nie emitowałaby reklam.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Czy reklamy zawierają treść?
      Kolejny kryterium, które możemy zastosować, analizując rodzaje współczesnej reklamy, to sposób przekazu. Bardzo popularna aktualnie forma, to zaangażowanie gwiazdy, która automatycznie staje się twarzą danej marki. Ludzie ufają sławnym, śledzą …
    • Radio
      Radio jako element dostosowany do przekazu informacji w większej części jest postrzegany jako aspekt dotyczący rozrywki. W większości przypadków bardzo dobrze będą uwzględniane także specjalne audycje radiowe poświecone cyklom postępowania …
    Strony