Radiowe nowinki, czyli o sile głosu

Początek XX wieku przyniósł ogromny postęp techniczny. Okazało się, że do ludzi można dotrzeć nie tylko poprzez słowo pisane, ale także na żywo, poprzez głos lektora. Oczywiście, już wcześniej nagrywano płyty, jednak chodziło o coś ważniejszego – natychmiastowy przepływ informacji w wielu miejscach na raz. Odbiornik radiowy umożliwił rozprzestrzenianie się informacji na szeroką skalę. Pierwsze, regularne programy radiowe w Polsce, zaistniały dopiero w roku 1920. Jednak odbiorniki radiowe posiadali tylko szczęśliwcy, ludzie zamożni i dobrze wykształceni. Nawet, jeśli w całym miasteczku był tylko jeden odbiornik, to i tak przyspieszało to obieg informacji – ludzie spotykali się na słuchanie audycji lub po prostu, ustnie przekazywali dalej zasłyszaną nowinę. W ten sposób nastąpiło połączenie nowoczesnej techniki z bardzo tradycyjnym sposobem przekazu – z ust do ust. Na świecie radio zaistniało już pod koniec XIX wieku, natomiast dopiero na początku XX wieku, dostrzeżono w nim potencjał reklamowy. Pierwsza polska reklama radiowa zachęcała panów do nabycia eleganckiego kapelusza z najnowszej kolekcji rodzimego producenta. Dziś, nie możemy sobie wyobrazić rozgłośni radiowej, która nie emitowałaby reklam.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Element zaskoczenia kluczem do sukcesuElement zaskoczenia kluczem do sukcesu
      Producenci reklam oraz firmy planujące kampanie reklamowe, głowią się ja przyciągnąć jak najwyższą liczbę potencjalnych klientów. Przede wszystkim rywalizują ze sobą o uwagę odbiorców. Możemy zaryzykować stwierdzenie, że reklama stała …
    • Wykorzystanie mediówWykorzystanie mediów
      W kategoriach wykorzystania mediów, można powiedzieć przede wszystkim, że jest to najlepsza forma informacyjna. Generalnie w ten sposób można by było zakwalifikować ogólny charakter mediów. Po części zapominamy jednak o …
    Strony