Reklama w służbie społecznej

Ze względu na tematykę, możemy wyróżnić dwa typy reklamy: komercyjną oraz społeczną. Reklama komercyjna ma nas nakłonić do zakupu danego produktu, przekonać, że jest on najlepszy na rynku. Celem takiej reklamy jest czerpanie korzyści finansowych, związanych ze wzrostem sprzedaży wyrobów danej marki. Zupełnie inaczej działa reklama społeczna. Sponsorują ją państwo lub fundacja zajmująca się daną problematyką. Występujące w takiej reklamie, gwiazdy rezygnują ze swojej gazy lub przekazują ją na działalność charytatywną. Główny zadaniem reklamy społecznej jest zwrócenie uwagi odbiorcy na pewien problem – mogą to być wypadki drogowe powodowane przez jazdę samochodem pod wpływem alkoholu, kampania na rzecz krwiodawstwa czy spot namawiające wyborców do udziału w wyborach. Reklama społeczna nie namawia odbiorcy do skorzystania z produktu danej marki, a jedynie próbuje go zaktywizować, przypomnieć o pewnym problemie. Taka forma jest pozytywnym przejawem oddziaływania mediów na społeczeństwo. Zarówno reklama społeczna, jak i komercyjna, korzystają z tych samych form przekazu, główną różnicą jest pełniona przez nie funkcja.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Pośpiech nie zawsze służy poprawności informacjiPośpiech nie zawsze służy poprawności informacji
      Współczesne media charakteryzują się szybkością dotarcia z informacją. Nie zawsze liczy się dobra jakość czy rzetelność. Chodzi o to żeby być pierwszym. Znane są słowa w różnych stacjach telewizyjnych, gdzie …
    • Transmisja treści w reklamie radiowejTransmisja treści w reklamie radiowej
      Audycje radiowe oddzielone są od siebie blokiem reklamowym. Większość z nich poprzedzona jest jeszcze charakterystycznym dla danej rozgłośni sygnałem dźwiękowym. Ma on wyraźnie zwrócić uwagę słuchaczy na zmianę przekazywanych wiadomości. …
    Strony