Reklama w służbie społecznej

Ze względu na tematykę, możemy wyróżnić dwa typy reklamy: komercyjną oraz społeczną. Reklama komercyjna ma nas nakłonić do zakupu danego produktu, przekonać, że jest on najlepszy na rynku. Celem takiej reklamy jest czerpanie korzyści finansowych, związanych ze wzrostem sprzedaży wyrobów danej marki. Zupełnie inaczej działa reklama społeczna. Sponsorują ją państwo lub fundacja zajmująca się daną problematyką. Występujące w takiej reklamie, gwiazdy rezygnują ze swojej gazy lub przekazują ją na działalność charytatywną. Główny zadaniem reklamy społecznej jest zwrócenie uwagi odbiorcy na pewien problem – mogą to być wypadki drogowe powodowane przez jazdę samochodem pod wpływem alkoholu, kampania na rzecz krwiodawstwa czy spot namawiające wyborców do udziału w wyborach. Reklama społeczna nie namawia odbiorcy do skorzystania z produktu danej marki, a jedynie próbuje go zaktywizować, przypomnieć o pewnym problemie. Taka forma jest pozytywnym przejawem oddziaływania mediów na społeczeństwo. Zarówno reklama społeczna, jak i komercyjna, korzystają z tych samych form przekazu, główną różnicą jest pełniona przez nie funkcja.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Reklama występująca w prasie
      Reklamodawcy od wielu lat stosują prasę do promocji swoich produktów. Łatwo dobrać w ten sposób grupę docelową, do której pragnie się dotrzeć. I tak producenci typowo kobiecych produktów chętnie umieszczają …
    • Festiwale reklamowe czyli reklama da się lubić
      Są tacy ludzie, którzy do kina przychodzą dwadzieścia minut później niż podana godzina rozpoczęcia się sensu. Robią to, żeby uniknąć reklam puszczanych przed filmem, które w kinach zastąpiły pradawną kronikę …
    Strony