Reklama w służbie społecznej

Ze względu na tematykę, możemy wyróżnić dwa typy reklamy: komercyjną oraz społeczną. Reklama komercyjna ma nas nakłonić do zakupu danego produktu, przekonać, że jest on najlepszy na rynku. Celem takiej reklamy jest czerpanie korzyści finansowych, związanych ze wzrostem sprzedaży wyrobów danej marki. Zupełnie inaczej działa reklama społeczna. Sponsorują ją państwo lub fundacja zajmująca się daną problematyką. Występujące w takiej reklamie, gwiazdy rezygnują ze swojej gazy lub przekazują ją na działalność charytatywną. Główny zadaniem reklamy społecznej jest zwrócenie uwagi odbiorcy na pewien problem – mogą to być wypadki drogowe powodowane przez jazdę samochodem pod wpływem alkoholu, kampania na rzecz krwiodawstwa czy spot namawiające wyborców do udziału w wyborach. Reklama społeczna nie namawia odbiorcy do skorzystania z produktu danej marki, a jedynie próbuje go zaktywizować, przypomnieć o pewnym problemie. Taka forma jest pozytywnym przejawem oddziaływania mediów na społeczeństwo. Zarówno reklama społeczna, jak i komercyjna, korzystają z tych samych form przekazu, główną różnicą jest pełniona przez nie funkcja.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Pomoc drogowa klucze
      Potrzebna pomoc drogowa. Chyba nie ma wśród kierowców kogoś, komu nie zdarzyła się nigdy awaria samochodu, poważna lub nie, ale właśnie wymagająca pomocy. Możemy mieć stłuczkę (bo zimą to przecież …
    • Śmierć polskiej laureatki nagrody Nobla
      Pierwszego lutego 2012 roku zmarła Wisława Szymborska, miała osiemdziesiąt dziewięć lat. Była laureatką nagrody Nobla w dziedzinie literatury w roku 1996. Była poetką, eseistką, krytykiem literackim, tłumaczkom i felietonistką. Nie …
    Strony