Siła oddziaływania mediów na społeczeństwo

W 1938 roku, amerykańska stacja radiowa wyemitowała słuchowisko Orsona Wellesa pt. ‘Wojna światów’. Przekaz był tak sugestywny, że słuchacze myśląc, że jest to relacja na żywo inwazji Marsjan na ziemię wpadli w prawdziwy popłoch. W okresie społecznych nastrojów związanych z zagrożeniem wybuchu kolejnej wojny światowej, słuchowisko w zupełnie niezamierzony sposób spowodowało panikę. W dzisiejszym świecie, każdy z reklamodawców zapewne marzy, aby jego reklama odniosła taki rozgłos, jak tamten przekaz radiowy, co jakiś czas pojawiają się reklamy o dużym wydźwięku, na całe szczęście żadna z nich nie spowodowała takiej reakcji. Media, wiadomości, reklama mają duży wpływ na nas. Szczególnie liczymy się z informacjami, które dotyczą naszego zdrowia, odżywiania się. Już nieraz czytaliśmy, że masło, jajka, czekolada, kawa i wiele innych produktów żywnościowych mają zły wpływ na nasze zdrowie. Po jakimś czasie okazywało się, że wręcz odwrotnie. Margaryna do chleba także raz była zdrowa, a za chwilę już nie. Wydaje się, że jest to tylko i wyłącznie walka pomiędzy firmami o konsumentów. A my, klienci powinniśmy się po prostu kierować zdrowym rozsądkiem w trosce o swoje zdrowie.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Stojaki reklamowe poznańStojaki reklamowe poznań
      Zadbaj o dobrą reklamę. Czy możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie firmy, bez prowadzenia jakiegokolwiek marketingu? Według mnie, jeśli na danym rynku jest jakaś konkurencja, jest to wręcz niemożliwe. Dlatego marketing odgrywa …
    • Pośpiech nie zawsze służy poprawności informacjiPośpiech nie zawsze służy poprawności informacji
      Współczesne media charakteryzują się szybkością dotarcia z informacją. Nie zawsze liczy się dobra jakość czy rzetelność. Chodzi o to żeby być pierwszym. Znane są słowa w różnych stacjach telewizyjnych, gdzie …
    Strony