Siła oddziaływania mediów na społeczeństwo

W 1938 roku, amerykańska stacja radiowa wyemitowała słuchowisko Orsona Wellesa pt. ‘Wojna światów’. Przekaz był tak sugestywny, że słuchacze myśląc, że jest to relacja na żywo inwazji Marsjan na ziemię wpadli w prawdziwy popłoch. W okresie społecznych nastrojów związanych z zagrożeniem wybuchu kolejnej wojny światowej, słuchowisko w zupełnie niezamierzony sposób spowodowało panikę. W dzisiejszym świecie, każdy z reklamodawców zapewne marzy, aby jego reklama odniosła taki rozgłos, jak tamten przekaz radiowy, co jakiś czas pojawiają się reklamy o dużym wydźwięku, na całe szczęście żadna z nich nie spowodowała takiej reakcji. Media, wiadomości, reklama mają duży wpływ na nas. Szczególnie liczymy się z informacjami, które dotyczą naszego zdrowia, odżywiania się. Już nieraz czytaliśmy, że masło, jajka, czekolada, kawa i wiele innych produktów żywnościowych mają zły wpływ na nasze zdrowie. Po jakimś czasie okazywało się, że wręcz odwrotnie. Margaryna do chleba także raz była zdrowa, a za chwilę już nie. Wydaje się, że jest to tylko i wyłącznie walka pomiędzy firmami o konsumentów. A my, klienci powinniśmy się po prostu kierować zdrowym rozsądkiem w trosce o swoje zdrowie.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Rywalizacja telewizji i Internetu
      Internet staje się coraz bardziej popularny i tym samym staje się groźną konkrecją dla telewizji. Zwłaszcza, że w Internecie można obejrzeć wszystkie filmy oraz seriale w wybranej przez siebie porze …
    • Wpływ reklamy na dziecko
      Z roku na rok coraz bardziej programy telewizyjne naszpikowane są najróżniejszego rodzaju reklamami. O ile osoby dorosłe wytworzyły w sobie (przynajmniej duża część z nich) swoista „odporność na tego typu …
    Strony