Siła oddziaływania mediów na społeczeństwo

W 1938 roku, amerykańska stacja radiowa wyemitowała słuchowisko Orsona Wellesa pt. ‘Wojna światów’. Przekaz był tak sugestywny, że słuchacze myśląc, że jest to relacja na żywo inwazji Marsjan na ziemię wpadli w prawdziwy popłoch. W okresie społecznych nastrojów związanych z zagrożeniem wybuchu kolejnej wojny światowej, słuchowisko w zupełnie niezamierzony sposób spowodowało panikę. W dzisiejszym świecie, każdy z reklamodawców zapewne marzy, aby jego reklama odniosła taki rozgłos, jak tamten przekaz radiowy, co jakiś czas pojawiają się reklamy o dużym wydźwięku, na całe szczęście żadna z nich nie spowodowała takiej reakcji. Media, wiadomości, reklama mają duży wpływ na nas. Szczególnie liczymy się z informacjami, które dotyczą naszego zdrowia, odżywiania się. Już nieraz czytaliśmy, że masło, jajka, czekolada, kawa i wiele innych produktów żywnościowych mają zły wpływ na nasze zdrowie. Po jakimś czasie okazywało się, że wręcz odwrotnie. Margaryna do chleba także raz była zdrowa, a za chwilę już nie. Wydaje się, że jest to tylko i wyłącznie walka pomiędzy firmami o konsumentów. A my, klienci powinniśmy się po prostu kierować zdrowym rozsądkiem w trosce o swoje zdrowie.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Syn prezydenta wyszedł ze szpitala
      Jedenaście tygodni temu syn byłego prezydenta Lecha Wałęsy, Jarosław Wałęsa uległ poważnemu wypadkowi. Jadąc motocyklem wpadł w najeżdżający samochód dostawczy. Jego stan był krytyczny i nie dawano mu wielu szans …
    • Reklama w służbie społecznej
      Ze względu na tematykę, możemy wyróżnić dwa typy reklamy: komercyjną oraz społeczną. Reklama komercyjna ma nas nakłonić do zakupu danego produktu, przekonać, że jest on najlepszy na rynku. Celem takiej …
    Strony