Transmisja treści w reklamie radiowej

Audycje radiowe oddzielone są od siebie blokiem reklamowym. Większość z nich poprzedzona jest jeszcze charakterystycznym dla danej rozgłośni sygnałem dźwiękowym. Ma on wyraźnie zwrócić uwagę słuchaczy na zmianę przekazywanych wiadomości. Reklama radiowa jest jedną z najtrudniejszych form dotarcia do klienta. Osoby słuchające radia najczęściej traktują to medium jako tło przy wykonywaniu innych czynności. Aby komunikat został odebrany przez słuchacza musi on skupić swą uwagę. Dlatego twórcy reklam radiowych mając za swe jedyne narzędzie dźwięk, wykorzystują wszelakie możliwe sposoby by wyróżnić się spośród innych nadawanych treści. Reklama radiowa nie może być zbyt trudna i przesycona informacjami dlatego najpopularniejsze obecnie są wszelakie gry słowne, śmieszne skojarzenia słowno dźwiękowe, piosenki i rymowanki. Muszą one łatwo zapadać w pamięć aby później słuchacz mógł z nich skorzystać. Dodatkowo powinny one wzbudzać pozytywne skojarzenia i konotacje. Sukcesem jest, gdy odbiorca polubi reklamę radiową a ma to miejsce najczęściej, gdy jest mądra i zabawna.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Co znajdziemy w książkachCo znajdziemy w książkach
      W zasadzie można powiedzieć, że dzisiejsza telewizja nie jest tak straszna, jak to, co daje się dzieciom do czytania choćby pod pozorem dobrych bajek Marii Konopnickiej. Okropieństwa wyprawiane w tych …
    • Radiowa forma reklamyRadiowa forma reklamy
      Reklama radiowa jest to forma reklamy wykorzystująca radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Reklama tego typu miewa zróżnicowany zasięg, ponieważ może być nadawana zarówno przez stacje lokalne, regionalne czy …
    Strony