Transmisja treści w reklamie radiowej

Audycje radiowe oddzielone są od siebie blokiem reklamowym. Większość z nich poprzedzona jest jeszcze charakterystycznym dla danej rozgłośni sygnałem dźwiękowym. Ma on wyraźnie zwrócić uwagę słuchaczy na zmianę przekazywanych wiadomości. Reklama radiowa jest jedną z najtrudniejszych form dotarcia do klienta. Osoby słuchające radia najczęściej traktują to medium jako tło przy wykonywaniu innych czynności. Aby komunikat został odebrany przez słuchacza musi on skupić swą uwagę. Dlatego twórcy reklam radiowych mając za swe jedyne narzędzie dźwięk, wykorzystują wszelakie możliwe sposoby by wyróżnić się spośród innych nadawanych treści. Reklama radiowa nie może być zbyt trudna i przesycona informacjami dlatego najpopularniejsze obecnie są wszelakie gry słowne, śmieszne skojarzenia słowno dźwiękowe, piosenki i rymowanki. Muszą one łatwo zapadać w pamięć aby później słuchacz mógł z nich skorzystać. Dodatkowo powinny one wzbudzać pozytywne skojarzenia i konotacje. Sukcesem jest, gdy odbiorca polubi reklamę radiową a ma to miejsce najczęściej, gdy jest mądra i zabawna.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Jaka jest współczesna reklama?Jaka jest współczesna reklama?
      Pod pojęciem reklamy rozumie się teraz bardzo wiele różnorodnych przekazów, które łączy podstawowa cecha – że są płatne i że są skierowane do dużej grupy osób. Reklama w obecnych czasach …
    • Telewizja dostarcza rozrywkiTelewizja dostarcza rozrywki
      Trudno doszukać się ogólnej i podstawowej roli mediów. Można po prostu powiedzieć, że służą one ludziom w taki czy inny sposób. To jak każdy z nas wykorzysta dane mu możliwości …
    Strony