Transmisja treści w reklamie radiowej

Audycje radiowe oddzielone są od siebie blokiem reklamowym. Większość z nich poprzedzona jest jeszcze charakterystycznym dla danej rozgłośni sygnałem dźwiękowym. Ma on wyraźnie zwrócić uwagę słuchaczy na zmianę przekazywanych wiadomości. Reklama radiowa jest jedną z najtrudniejszych form dotarcia do klienta. Osoby słuchające radia najczęściej traktują to medium jako tło przy wykonywaniu innych czynności. Aby komunikat został odebrany przez słuchacza musi on skupić swą uwagę. Dlatego twórcy reklam radiowych mając za swe jedyne narzędzie dźwięk, wykorzystują wszelakie możliwe sposoby by wyróżnić się spośród innych nadawanych treści. Reklama radiowa nie może być zbyt trudna i przesycona informacjami dlatego najpopularniejsze obecnie są wszelakie gry słowne, śmieszne skojarzenia słowno dźwiękowe, piosenki i rymowanki. Muszą one łatwo zapadać w pamięć aby później słuchacz mógł z nich skorzystać. Dodatkowo powinny one wzbudzać pozytywne skojarzenia i konotacje. Sukcesem jest, gdy odbiorca polubi reklamę radiową a ma to miejsce najczęściej, gdy jest mądra i zabawna.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Jak powstała reklama?
      Reklama powstała wraz z pojawieniem się konkurencji, miało to już miejsce w czasach starożytnych. Wtedy to ludzie zaczęli pomiędzy sobą wymieniać, a następnie sprzedawać różne usługi i towary. Gdy powstały …
    • Wymagająca agencja reklamowa
      We współczesnych świecie coraz popularniejsza staje się reklama online, która daje nam nowe szanse i możliwości dotarcia do różnych grup społecznych. Powszechnie uważa się, że reklamy pochłaniają największą część budżetu …
    Strony