Wpływ reklamy na dziecko

Z roku na rok coraz bardziej programy telewizyjne naszpikowane są najróżniejszego rodzaju reklamami. O ile osoby dorosłe wytworzyły w sobie (przynajmniej duża część z nich) swoista „odporność na tego typu kampanię reklamowa, o tyle dzieci są bardzo podatne na wszelkie formy reklamy. Jako osoby o mniejszym krytycyzmie oraz z natury rzeczy łatwowierne, z ufnością przyjmują wszystkie informacje zawarte w materiałach reklamowych. Jest to w sumie normalne zachowanie, każdy z nas chciałby mieć cos tam więcej niż posiada obecnie, a jeśli przedmioty są prezentowane w sposób profesjonalny, ze znajomością ludzkiej psychiki (a zazwyczaj tak jest, gdyż przecież reklamą zajmują się najlepsi specjaliści), wielu z nas stoi na przegranej pozycji w starciu z reklamą. Córka czy synek urzeczony wspaniałą prezentacją produktu już wierci nam „dziurę w brzuchu”, byśmy dokonali zakupu. Wszelkie racjonalne tłumaczenia dziecku, że np. nie są to wyroby najwyższej jakość, czy są drogie – nie trafiają przeważnie do przekonania młodego człowieka. No cóż, najlepszym nauczycielem jest życie i doświadczenia zdobyte podczas dorastania.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Siła oddziaływania mediów na społeczeństwo
      W 1938 roku, amerykańska stacja radiowa wyemitowała słuchowisko Orsona Wellesa pt. ‘Wojna światów’. Przekaz był tak sugestywny, że słuchacze myśląc, że jest to relacja na żywo inwazji Marsjan na ziemię …
    • Pozycjonowanie stron Strefa SEM
      O pozycjonowaniu. Ostatnio coraz więcej mówi się o pozycjonowaniu. Wielu młodych ludzi decyduje się na pójście tą drogę i rozpoczęcie zarabiania w ten sposób. Ten krótki artykuł ma na celu …
    Strony