Wpływ reklamy na dziecko

Z roku na rok coraz bardziej programy telewizyjne naszpikowane są najróżniejszego rodzaju reklamami. O ile osoby dorosłe wytworzyły w sobie (przynajmniej duża część z nich) swoista „odporność na tego typu kampanię reklamowa, o tyle dzieci są bardzo podatne na wszelkie formy reklamy. Jako osoby o mniejszym krytycyzmie oraz z natury rzeczy łatwowierne, z ufnością przyjmują wszystkie informacje zawarte w materiałach reklamowych. Jest to w sumie normalne zachowanie, każdy z nas chciałby mieć cos tam więcej niż posiada obecnie, a jeśli przedmioty są prezentowane w sposób profesjonalny, ze znajomością ludzkiej psychiki (a zazwyczaj tak jest, gdyż przecież reklamą zajmują się najlepsi specjaliści), wielu z nas stoi na przegranej pozycji w starciu z reklamą. Córka czy synek urzeczony wspaniałą prezentacją produktu już wierci nam „dziurę w brzuchu”, byśmy dokonali zakupu. Wszelkie racjonalne tłumaczenia dziecku, że np. nie są to wyroby najwyższej jakość, czy są drogie – nie trafiają przeważnie do przekonania młodego człowieka. No cóż, najlepszym nauczycielem jest życie i doświadczenia zdobyte podczas dorastania.

Comments are closed.

Najnowsze komentarze
    Ciekawe artykuły
    • Ogłoszenia reklamowe w gazecie
      Decydując się na zamieszczenie ogłoszenia reklamowego w gazecie na samym początku trzeba wybrać oczywiście odpowiednią gazetę. W większych miejscowościach wydaje się prasę, która zawiera jedynie wiadomości z regionu i nie …
    • Czy telewizje są bezstronne?
      O obrazie polityki kreowanym przez media rozmawiali Ziobro i Pochanke w TVN24. Rzeczywiście, istnieje takie pojęcie filozoficzne, że tak naprawdę nie jest się takim, jakim się wydaje być dla siebie, …
    Strony